درباره ردیاب خودرو چه میدانید ؟

ردیاب خودرو اتاکو یک وسیله‌ی سخت‌افزاری است که در داخل انواع اتومبیل تعبیه شده و از طریق سیم کارتی که در آن جای‌گذاری شده است، موقعیت جغرافیایی خودرو از جمله طول و عرض جغرافیایی آن را به تلفن‌ همراه صاحب خودرو ارسال می‌کند. در واقع از مزایای ردیاب خودرو می توان به دو ویژگی اصلی در ردیاب‌ها اشاره کرد. اولین ویژگی تکنولوژی بهترین جی پی اس در خودرو است که کار اصلی آن به دست آوردن موقعیت جغرافیایی خودرو می‌باشد. دومین ویژگی یک ردیاب تکنولوژی GPRS است که به این معنی‌ست که اطلاعات موقعیتی به دست آمده را از طریق اینترنت سیم کارت و پروتکل GPRS به تلفن همراه صاحب خودرو انتقال می‌دهد. هدف اصلی استفاده از GPS خودرو همین موضوع است. البته دیگر امکانات و کارآیی‌های جانبی نیز در این دستگاه تعبیه شده است که می‌تواند این دستگاه را به یک وسیله‌ی مهم و پر استفاده برای صاحبان خودرو تبدیل کند.

برای آشنایی با بهترین ردیاب موجود در بازار اینجا کلیک کنید

محل نصب ردیاب

ردیاب خودرو

ردیاب در قسمت های مختلف خودرو قابل نصب هست از جمله داخل درب ماشین . داخل سقف . داخل داشبورد ماشین و یا عقب خودو و هر جای دیگه و سیمکشی بسیار آسانی دارد که به آسانی بر روی انواع ماشین های داخلی و خارجی و سبک و سنگین نصب میشود

 

نحوه‌ی نصب GPS خودرو
نصب ردیاب خودرو به صورت صحیح و اصولی، کار دشوار و بسیار پیچیده‌ای نیست ولی حقیقتاً ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای عملکرد صحیح ردیاب خودرو و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکلات پیش‌بینی نشده بر روی خودروی خود، نصب ردیاب خودرو را به یک نصاب حرفه‌ای ردیاب خودرو و یا نمایندگی‌های معتبر بسپارید.

امکانات ردیاب

بوسیله ردیاب خودرو میتوانید محل دقیق لحظه ای خودرو و تمامی مسیرهای پیموده شده در یک سال اخیر را برروی موبایل و کامپیوتر مشاهده نمایید ردیاب خودرو در صورت اتفاق افتادن هرکدام از وقایع زیر از طریق موبایل و کامپیوتر به شما خبر میدهد. 1. باز شدن درهای خودرو 2. روشن شدن خودرو 3. حرکت خودرو 4. آژیر کشیدن خودرو 5. حرکت با سرعت بیشتر از حد مجاز 6. خارج یا وارد شن به یک محدوده خاص 7. تصادف کردن خودرو 8. فشرده شدن دکمه کمک اضطراری ردیاب خودرو توسط راننده 9. کم شدن سوخت و بنزین خودرو و همچنین دارای مکانات فراوان دیگر از جمله: حافظه داخلی، باطری داخلی، سیستم ردیابی lbs و ... میباشد.

روش‌های مختلف استفاده از ردیابی خودرو

روش‌های گوناگونی برای استفاده از ردیاب خودرو وجود دارد. روش اول، استفاده از حالت کاری پیامکی است. در این روش ارسال و دریافت اطلاعات بین دستگاه ردیاب و تلفن همراه صاحب خودرو به وسیله پیامک انجام می‌شود، در این روش امکانات خاص ردیاب مثل گزارش مسیر حرکت، نمایش زنده موقعیت خودرو و ... قابل ارائه نخواهد بود. روش دوم روش حالت کاری اینترنتی است که برعکس حالت پیامکی دارای امکانات بیشتر و کاربردی‌تری است و همانطور که از اسم این حالت پیداست از طریق بستر اینترنت اطلاعات و داده‌های دستگاه ردیاب و تلفن همراه رد و بدل می‌شود.


موارد استفاده از GPS خودرو
دستگاه‌های ردیاب GPS خودرو قابلیت‌های مختلفی دارند و تنها کارآیی‌شان استخراج اطلاعات موقعیتی و ارسال آن‌ها به تلفن همراه صاحب خودرو نیست. شما در موارد دیگری نیز می‌توانید از بهترین ردیاب خودرو با قیمت مناسب استفاده نمایید. برای مثال اگر موارد زیر برای خودروی‌تان اتفاق بیفتد و شما در خودرو و یا نزدیک آن نباشید بلافاصله اطلاعات این هشدار بر روی تلفن همراه شما نمایش داده خواهد شد:

- وارد شدن شوک و ضربه به خودرو

- باز شدن ردیاب از روی خودرو و یا قطع شدن منبع تغذیه آن

- هشدار کم بودن شارژ باتری داخلی ردیاب

- روشن شدن خودرو و حرکت آن

و بسیاری موارد دیگر که همه در قالب نوعی هشدار برای شما ارسال می‌شوند. البته هر چه هشدار بیش‌تری به واسطه اپلیکیشن فعال باشند قطعاً هشدارهای بیش‌تری از طرف ردیاب خودرو دریافت خواهید کرد.

کاربردهای ردیاب GPS خودرو
از ردیاب جی پی اس در هر نوع خودرو و نیز راهکار ناوبری می‌توان استفاده کرد. به همین دلیل کاربردهای بسیاری برای آن وجود دارد. برای مثال در اورژانس و آتش‌نشانی‌ها می‌توان مدیریت لازم برای به دست آوردن موقعیت هر یک از این خودروها و شرایط لحظه‌ای آنها را انجام داد.نمونه‌ی دیگر می‌توان به آژانس‌های پیشرفته‌ی امروزی، خودروهای کرایه‌ای و سازمان‌های اتوبوسرانی نیز اشاره کرد که با کمک گرفتن از همین تکنولوژی توانسته‌اند تا مدیریت ناوگان در حال گردش را به راحتی به دست گیرند. البته بیش‌ترین استفاده را می‌توان به خودروهای شخصی اختصاص داد که حجم و تعداد بسیار زیادی از کاربران دستگاه‌های ردیاب جی پی اس را تشکیل می‌دهند.

ارزانترین ردیاب خودرو کدام است ؟